REAL-EOD

Hogyan járul hozzá az iskolai matematikaoktatás az ember és környezete összhangjához?

Kántor, Sándorné and Varga, Tünde (2025) Hogyan járul hozzá az iskolai matematikaoktatás az ember és környezete összhangjához? In: Ember és környezet kölcsönhatása. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (7). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 25-39. ISBN 978-615-82104-9-2 (print), 978-615-6957-00-9 (pdf)

[img]
Preview
Text
04.pdf - Published Version

Download (3MB) | Preview

Abstract

A 21. században az emberi környezet hármas tagozódású. Ezzel kell összhangban lennie a felnövekvő nemzedék életének úgy, hogy megőrizze a természeti és történeti környezet értékeit, ne tegyen tönkre mindent az emberi tevékenységgel, a technikai fejlődés ne okozzon végzetes, visszafordíthatatlan károkat. Visszatekintünk a 16‒19. századi nevezetes matematika tankönyvekre, majd megvizsgáljuk a NAT 2020-nak az emberi környezettel kapcsolatos elképzeléseit, és ennek megvalósulását az új általános iskolai 5‒7 évfolyamos és középiskolai 9‒11 évfolyamos matematika tankönyvekben.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: régi és új matematika tankönyvek, emberi környezet
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 17 Jun 2025 09:12
Last Modified: 17 Jun 2025 09:12
URI: https://real-eod.mtak.hu/id/eprint/20207

Actions (login required)

Edit Item Edit Item