Kántor, Sándorné and Varga, Tünde (2025) Hogyan járul hozzá az iskolai matematikaoktatás az ember és környezete összhangjához? In: Ember és környezet kölcsönhatása. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (7). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 25-39. ISBN 978-615-82104-9-2 (print), 978-615-6957-00-9 (pdf)
|
Text
04.pdf - Published Version Download (3MB) | Preview |
Abstract
A 21. században az emberi környezet hármas tagozódású. Ezzel kell összhangban lennie a felnövekvő nemzedék életének úgy, hogy megőrizze a természeti és történeti környezet értékeit, ne tegyen tönkre mindent az emberi tevékenységgel, a technikai fejlődés ne okozzon végzetes, visszafordíthatatlan károkat. Visszatekintünk a 16‒19. századi nevezetes matematika tankönyvekre, majd megvizsgáljuk a NAT 2020-nak az emberi környezettel kapcsolatos elképzeléseit, és ennek megvalósulását az új általános iskolai 5‒7 évfolyamos és középiskolai 9‒11 évfolyamos matematika tankönyvekben.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | régi és új matematika tankönyvek, emberi környezet |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 17 Jun 2025 09:12 |
Last Modified: | 17 Jun 2025 09:12 |
URI: | https://real-eod.mtak.hu/id/eprint/20207 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |