REAL-EOD

Az analízis fogalmainak kialakulása gyermekkorban. : Rövid matematikatörténeti áttekintés és a fejlődéslélektani vizsgálatok néhány tapasztalata

Munkacsy, Katalin (2025) Az analízis fogalmainak kialakulása gyermekkorban. : Rövid matematikatörténeti áttekintés és a fejlődéslélektani vizsgálatok néhány tapasztalata. In: Ember és környezet kölcsönhatása. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (7). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 18-24. ISBN 978-615-82104-9-2 (print), 978-615-6957-00-9 (pdf)

[img]
Preview
Text
03.pdf - Published Version

Download (194kB) | Preview

Abstract

Ember és környezetének kapcsolatát pedagógiai szempontból is sokoldalúan vizsgálják. Vizsgálatunkban a gyerekek irányított módon mozognak a szabadban, miközben sokféle tapasztalatot szereznek. A kérdéseim, amire majd választ szeretnék adni: Mit vesznek észre a környezetükben a kisgyerekek azokból a jelenségekből, amelyeket később majd a matematikai analízis tárgyal? Hogyan lehet irányítani a tapasztalatszerzést? Mit mond minderről a matematikatörténet? Rövid matematikatörténeti áttekintést tervezek és a fejlődéslélektani vizsgálatok néhány tapasztalatát mutatom be.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: matematikai nevelés, a tanulók fogalmainak fejlesztése, érzékszervi és mozgásos tapasztalatok
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 17 Jun 2025 09:00
Last Modified: 17 Jun 2025 09:00
URI: https://real-eod.mtak.hu/id/eprint/20206

Actions (login required)

Edit Item Edit Item