Munkácsy, Katalin (2025) Az analízis fogalmainak kialakulása gyermekkorban : Rövid matematikatörténeti áttekintés és a fejlődéslélektani vizsgálatok néhány tapasztalata. In: Ember és környezet kölcsönhatása. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (7). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 18-24. ISBN 978-615-82104-9-2 (print), 978-615-6957-00-9 (pdf)
  | 
            
              
Text
 03.pdf - Published Version Download (194kB) | Preview  | 
          
Abstract
Ember és környezetének kapcsolatát pedagógiai szempontból is sokoldalúan vizsgálják. Vizsgálatunkban a gyerekek irányított módon mozognak a szabadban, miközben sokféle tapasztalatot szereznek. A kérdéseim, amire majd választ szeretnék adni: Mit vesznek észre a környezetükben a kisgyerekek azokból a jelenségekből, amelyeket később majd a matematikai analízis tárgyal? Hogyan lehet irányítani a tapasztalatszerzést? Mit mond minderről a matematikatörténet? Rövid matematikatörténeti áttekintést tervezek és a fejlődéslélektani vizsgálatok néhány tapasztalatát mutatom be.
| Item Type: | Book Section | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | matematikai nevelés, a tanulók fogalmainak fejlesztése, érzékszervi és mozgásos tapasztalatok | 
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika  | 
        
| Depositing User: | Zsolt Baráth | 
| Date Deposited: | 17 Jun 2025 09:00 | 
| Last Modified: | 23 Jun 2025 08:20 | 
| URI: | https://real-eod.mtak.hu/id/eprint/20206 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




