Horváth, Balázs Zsigmond and Csorba, Botond (2024) 3D-nyomtatással készült mondatkirakós játékok a nyelvoktatásban = 3D printed puzzle games in language education. In: Digitalizált világ-tér-kép a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (6). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 124-133. ISBN 978-615-82104-6-1 (print), 978-615-82104-7-8 (pdf)
|
Text
10.Horvath_3Dnyomtats.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (976kB) | Preview |
Abstract
A 21. század információs társadalma nagy alkalmazkodóképességet kíván meg a pedagógusoktól. A 2020-ban előállt pandémia a távoktatás bevezetésével ráerősít arra, hogy a tanárok még nagyobb mértékben tisztában legyenek a modern technikai eszközök által nyújtott lehetőségekkel majd azután is, ha a mindennapi élet helyre állt. Az eddigi online felületek használatát sok pedagógus még csak most érti meg, de már azokat is lassan új ötletek váltják fel. A most serdülőkorban lévő gyerekek figyelmének lekötése fontos eleme az oktatás sikerességének. El kell tudni érni, hogy a tanulók megértsék, tanulmányi tudásuk, a tantermen kívül, az életben is kamatoztatható, de ezt úgy kell elérni, hogy ne kényszernek éljék meg a tanulók a foglalkozásokat, amelyek unalmasabbak, mint például az internet és az online játékok világa - különösen az iskolába való visszaszokás idején. Ehhez pedig rendkívül sok lehetőség áll rendelkezésre a pedagógusok számára, melyek képesek lehetnek átvezetni a tanítási módszertanokat egy új évtized környezetébe és a 3Dnyomtatás sem maradhat ki a lehetséges megoldások közül. | The information society of the 21st century requires a great deal of adaptability from educators. The pandemy of 2020, with the introduction of distance learning, reinforces the need for teachers to be even more aware of the opportunities offered by modern technical tools, even after the pre-COVID normal returns. The use of generally applied online interfaces is being understood by many educators just now, but these are also slowly being replaced by new ideas. Engaging children now in adolescence is an important element of educational success. Students need to be able to understand that their knowledge in various studies can be useful in life outside the classroom, but this must be achieved without forcing students to experience exercises that are more boring than the world of the internet and online games - especially when they are getting used to the schools again. There are so many opportunities for educators to do this, who may be able to lead teaching methods into the context of a new decade and even 3D-printing cannot be left out from the possible solutions.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | nyomtatás, 3D-nyomtatás, digitális oktatás, nyelvtanítás, digitális világ, printing, 3D-printing, digital education, language teaching, digital world |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika |
Depositing User: | Emese Kató |
Date Deposited: | 14 Oct 2024 08:42 |
Last Modified: | 07 Jan 2025 12:22 |
URI: | https://real-eod.mtak.hu/id/eprint/19349 |
Actions (login required)
Edit Item |