REAL-EOD

Paradigmaváltás az oktatásban a jelenlegi járványhelyzetben

Horváth, Balázs Zsigmond and Csorba, Botond (2022) Paradigmaváltás az oktatásban a jelenlegi járványhelyzetben. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 364-374. ISBN 978-615-80623-2-9

[img]
Preview
Text
364-374.pdf

Download (203kB) | Preview

Abstract

Jelen századunkban a paradigmaváltás a tanításban talán még sokrétűbb, mint eddig bármikor. Most nemcsak arról beszélünk, hogy a digitális tanterem fogalma az elmúlt esztendőkben hogyan vált mindennapossá, hanem arról is, hogy a szabad információáramlás elve milyen kiegészítésekre szorul annak érdekében, hogy a jövő nemzedékei a társadalom aktív és empatikus tagjaivá váljanak. Egyre nagyobb szerepet kap az Európai Unió programjaiban is a társadalmi összetartozás az Erasmus+ pályázatokon keresztül, amelyre csak ráerősít a jelenlegi világjárvány. A paradigmaváltás alapja abban rejlik, hogy továbbra is hangsúlyozni kell a projektalapú, összetett tanórák emelésének a számát azért, hogy a tanulók internethasználata ne csak a passzív információfeldolgozásra korlátozódjon, hanem kreatív közösségek létrehozására és kreatív problémamegoldásra. Mivel a jelenlegi helyzetben már hibrid oktatási rendszerek is vannak, ezért a tanár-diák interakció szinte már csak a gyakorlófeladatokra, valamint az internetes tartalmak közötti eligazodásra korlátozódik. A komplex órák státuszkezelése és szabad információ forrás használata ebben a helyzetben segíthet a tanulók kooperációs készségeinek fejlesztésében, amely végül hozzásegít a legjobb döntéseket meghozni az érettségi utáni években.

Item Type: Book Section
Additional Information: Online ISBN: 978-615-82104-1-6; Sorozat ISSN száma: 2676-8852
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 11 May 2022 14:38
Last Modified: 11 May 2022 14:38
URI: http://real-eod.mtak.hu/id/eprint/11789

Actions (login required)

Edit Item Edit Item