REAL-EOD

Tanítástól tanulásig ‒ új paradigmák a matematika oktatásban

Kántor Sándorné Varga, Tünde (2022) Tanítástól tanulásig ‒ új paradigmák a matematika oktatásban. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 11-23. ISBN 978-615-80623-2-9

[img]
Preview
Text
11-23.pdf

Download (312kB) | Preview

Abstract

A paradigma egy adott időszakban a tudomány művelői között kialakult és intézményesült közmegegyezés. T. S. Kuhn munkájában megállapította, hogy a tudományos területek időszakonként paradigmaváltáson mennek keresztül. A tudomány fejlődése és a társadalmi változások az oktatásban is szemléletváltást eredményeznek. Ebben a tanulmányban áttekintjük a matematika tanítása területén bekövetkezett legfontosabb paradigma váltásokat a 20. század elejétől a koronavírus járvány megjelenéséig.

Item Type: Book Section
Additional Information: Online ISBN: 978-615-82104-1-6; Sorozat ISSN száma: 2676-8852
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 11 May 2022 10:52
Last Modified: 11 May 2022 11:00
URI: http://real-eod.mtak.hu/id/eprint/11761

Actions (login required)

Edit Item Edit Item