Kántor Sándorné Varga, Tünde (2022) Tanítástól tanulásig ‒ új paradigmák a matematika oktatásban. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 11-23. ISBN 978-615-80623-2-9
|
Text
11-23.pdf Download (312kB) | Preview |
Abstract
A paradigma egy adott időszakban a tudomány művelői között kialakult és intézményesült közmegegyezés. T. S. Kuhn munkájában megállapította, hogy a tudományos területek időszakonként paradigmaváltáson mennek keresztül. A tudomány fejlődése és a társadalmi változások az oktatásban is szemléletváltást eredményeznek. Ebben a tanulmányban áttekintjük a matematika tanítása területén bekövetkezett legfontosabb paradigma váltásokat a 20. század elejétől a koronavírus járvány megjelenéséig.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Online ISBN: 978-615-82104-1-6; Sorozat ISSN száma: 2676-8852 |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 May 2022 10:52 |
Last Modified: | 11 May 2022 11:00 |
URI: | http://real-eod.mtak.hu/id/eprint/11761 |
Actions (login required)
Edit Item |