Kántor Sándorné Varga, Tünde (2022) Tanítástól tanulásig ‒ új paradigmák a matematika oktatásban. In: Paradigmaváltás a tudományok, a technika és az orvoslás körében. A Magyar Természettudományi Társulat tudománytörténeti kötetei (5). Magyar Természettudományi Társulat, Budapest, pp. 11-23. ISBN 978-615-80623-2-9
  | 
            
              
Text
 11-23.pdf Download (312kB) | Preview  | 
          
Abstract
A paradigma egy adott időszakban a tudomány művelői között kialakult és intézményesült közmegegyezés. T. S. Kuhn munkájában megállapította, hogy a tudományos területek időszakonként paradigmaváltáson mennek keresztül. A tudomány fejlődése és a társadalmi változások az oktatásban is szemléletváltást eredményeznek. Ebben a tanulmányban áttekintjük a matematika tanítása területén bekövetkezett legfontosabb paradigma váltásokat a 20. század elejétől a koronavírus járvány megjelenéséig.
| Item Type: | Book Section | 
|---|---|
| Additional Information: | Online ISBN: 978-615-82104-1-6; Sorozat ISSN száma: 2676-8852 | 
| Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika  | 
        
| Depositing User: | Zsolt Baráth | 
| Date Deposited: | 11 May 2022 10:52 | 
| Last Modified: | 11 May 2022 11:00 | 
| URI: | http://real-eod.mtak.hu/id/eprint/11761 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




